۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

جعفرشجونی کیست ؟



جعفر شجونی (متولد ۱۳۱۱) عضو جامعه روحانیت مبارز تهران و از حامیان محمود احمدی نژاد به شمار می‌رود ،
او بنابه گفتهٔ خود، از همراهان نواب صفوی در دوران مبارزه با نظام پهلوی بوده است. وی پس از انقلاب مسئول اداره کاخ شمس پهلوی و نماینده دومین دوره مجلس شورای اسلامی و از بازجویان زندان اوین بوده است.
          ماجرای اموال کاخ مرواریدشمس پهلوی : وی در جریان غارت و فروش اموال کاخ مروارید متعلق به شمس پهلوی در مهرشهر کرج، با اتهاماتی مواجه شد به گونه‌ای که خبرگزاری‌های خارجی عکسی از او منتشر کردند در وضعیتی که یک لباس خواب پرونوگرافیک زنانه را در حراجی کاخ مروارید سر دست گرفته تا بفروشد.
شجونی گفت: وقتی که حکم امام به دستم رسید و برای بررسی به کاخها رفتیم، دیدیم تمام شیشه‌های بزرگ شکسته شده و دزدها کاخ را غارت کرده بودند. تنها جعبه‌ها و چمدانهای خالی، مقداری لباس (شلوارهای لی و لباسهای مردانه و زنانه) که غالبا مال کارگرهای کاخ بود مانده بود. چند سگ به جای مانده بود که فقط فیله می‌خوردند و ما پول نداشیم که به آنهافیله بدهیم. مسؤولین شورای اداره کاخ تصمیم گرفتند که برای جلوگیری از اتلاف بیت المال تعدادی گلدان، چند سگ و چند دست لباس باقی مانده را حراج کنند و بفروشند. این اموال به قیمت هفتصدهزار تومان فروخته شد. خدا شاهد است که در آن زمان سی و پنج هزار تومان از جیب خودم که خرج خانواده‌ام بود، آنوقت این مبلغ خیلی عزیز بود را برای خدا خرج کردم. در حضور مسؤولین دو گاو صندوق را شکافتیم. خدا شاهد است که به قدر دویست تومان در گاو صندوقها نبود که بتوانیم مزد کلید ساز را بدهیم. یک بار یکی از پاسدارها به من گفت: حاج آقا شما که نماینده امام هستید به ما مقداری پول برسانید والا مجبورم که اسلحه‌ام را در کردستان بفروشم. بنیاد مستضعفان هم بارها گفته بود که ما دو سه تا دویست و پنجاه هزار تومان به آقای شجونی دادیم که ایشان مصرف نکرد و به ما برگرداند. این یک نقطه ضعفی برای روزنامه‌ها بود که بیکار و بی عار بودند و از این چیزها می‌نوشتند. بنده ادعا می‌کنم که خوشنام‌ترین روحانی هستم و به قدر یک هزار تومان به این جمهوری اسلامی ناخنک نزده‌ام. جعفرشجونی درجائی هم به سیدروح الله خمینی ناسزاگفته است (نقل ازویکی پدیا)
شجونی از حامیان محمود احمدی نژاد به شمار می‌رود. وی در زمینه دهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: "مهندس موسوی فقط می‌تواند آرا زنان خیابانی را جذب کند." این اظهار نظر در حالی انجام شد که همسر محمدعلی رجایی پیش از آن حمایت خود را از موسوی اعلام کرده بود.
شجونی در ۲۱ آذر ۱۳۸۸ در تجمعی که در مدرسهٔ مروی و تحت عنوان اعتراض به پاره کردن عکس خمینی برگزار شد به افرادی که آن‌ها را «دشمنان جنایتکار انقلاب» خواند هشدار داد که «اگر آقا لب تر کند خرخره‌شان را می‌جویم.
وی همچنین در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ در یک برنامهٔ تلویزیونی در صداوسیما، به توهین به معترضان به نتیجه انتخابات پرداخت و خواستار محاکمه سران فتنه شد. او روزنامه نگاران و فعالان سیاسی مخالف دولت را «جاسوس غرب» نامید و از الفاظی چون «سگ»، «خر»، «احمق»، «مزدور» ،«عمامه به سر بی‌عقل»، «لات» و... برای نام بردن از سازمان مجاهدین خلق، نمایندگان ادوار مختلف مجلس، روسای جمهور پیشین،مراجع تقلید مخالف دولت، مردم معترض و رهبران آنها استفاده کرد. وی در این برنامه خود را بازجوی دهه شصت و منبری اوین معرفی کرد.

جعفرشجونی: نبايد خيال كرد كه شغال، شير است                                                                                                            اصلاح‌طلبان جرات رفتن به خانه عمه‌شان را هم ندارند
جرس: شجونی،دبیرکل جامعه وعاظ که پیشتر برای جویدن خرخره اصلاح طلبان، منتظر مجوز رهبری بود، این بار در اظهاراتی توهیم آمیز مدعی شد: اصلاح‌طلبان حتی جرات رفتن به خانه عمه‌شان را هم ندارند چه برسد چراغ خاموش حرکت و مردم را جذب کنند.

وی در توهینی آشکار به سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین کشور اظهارداشت: نبايد خيال كرد كه شغال، شير است؛ لذا كساني كه پس از فتنه 88 قافيه را باخته مي‌بينند و از مردم تودهني محكمي خوردند، امروز با تظاهر و فريب دم از چارچوب نظام و قانون مي‌زنند.
جعفر شجونی در گفت‌وگو باپانا درخصوص انشعاب‌های به‌وجود آمده در بین اصول‌گرایان گفت: برخی‌ها به دنبال ایجاد اختلاف و پنهان کردن وحدت اصول‌گرایان هستند.
آقای شجونی باشماحرف دارم: واقعااگرمادرت درخیابان جمشیدنبوده وپدران مختلفی نداشته ائی . وباورکنیم، ترامردصالحی پس انداخته است، فقط یک روزسگهای ولایت راببندیدواجازه دهیدمخالفان درکف خیابان حرفش رابزند.انوقت مشخص خواهدشدکه شیرکیست وشغال کدام است ! شمابیچاره هابرای دلداری جیره خوران ومزدبگیران خودی این حرفهارادرمجلس زنانه، بایدبزنی ولی درعمل فکرکنم چندین پوشک مصرف داری مثل همان شیری هستی که امام گفت . /

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر